איך לקנות ביטוח?

תוכן עניינים

לא משנה לאיזה סוג של ביטוח אתם זקוקים, המטרה שלכם תהיה לשלם כמה שפחות בתמורה לכיסויים המתאימים והאיכותיים ביותר אותם תוכלו לקבל.

אז בכדי ליהנות ממענה על אותן הציפיות, יש לא מעט החלטות אותן תצטרכו לעשות ובין היתר:
דרך מי להזמין את הביטוח? האם להסתפק בגרסה ה"בסיסית" או להוסיף גם הרחבות? ועוד שורה של החלטות נוספות.

בכדי להקל עליכם ולו במעט, להלן מדריך שבכוחו לעשות לכם קצת סדר ולהקל עליכם בתהליך:

להחליט אם דרך סוכן או חברה

לעיתים, יכולה לעלות השאלה: האם לרכוש את הביטוח דרך סוכן או דרך חברה.

יש אנשים אשר סוכן ביטוח מנהל את תיק הביטוחים שלהם ולכן, כאשר, יעלה אצלם הצורך בביטוח חדש הם כמובן, יפנו אליו.

יחד עם זאת, מי שנמצא בתחילת דרכו בעולם הביטוחים, עתיד להתלבט מול מי עדיף לו להתנהל.

ובכן, לכל אחד יש את היתרונות שלו: סוכן ביטוח מעניק יחס אישי יותר ויכול להוות כתובת לכל נושא או בעיה.

לעומתו חברת ביטוח, מעמידה לרשות הלקוחות טכנולוגיות מתקדמות יותר, אשר בחלק מהמקרים מאפשרות להם לבצע את כל הפעולות בהליך של לחיצה על מספר כפתורים.

אז במקרה הזה באמת חשוב שכל אחד יעשה את השיקולים שלו, לאחר בחינת היתרונות והחסרונות של כל החלטה.

להבין מהם הגורמים המשפיעים על המחירים

מחירי הביטוח מושפעים לרוב מלא מעט פרמטרים – כך לדוגמא, העלות של ביטוח מקיף לרכב (ושל ביטוחי רכב ככלל) תושפע מסוג הרכב, מכמות הנהגים, מגילם, מההיסטורית הנהיגה שלהם ועוד..

יכולים להיות מקרים בהם תהיה לכם השפעה כזאת או אחרת על המחירים – אם לדוגמא נחזור לרגע לנושא של ביטוח מקיף לרכב, לבסס החלטות כמו: בחירת הרכב המתאים או מי מבני המשפחה יורשה לנהוג עליו, בהתבסס על כמה דבר זה ישפיע על עלויות הביטוח.

לערוך השוואת מחירים

כיום, בעידן האינטרנט ניתן להגיש בקשות להצעת מחיר באמצעות לחיצת כפתור פשוטה – כאשר, רוב חברות הביטוח מאפשרות למלא טופס ייעודי באתר שלהם עם כל הפרטים ובחלק מהמקרים, נציג מטעם החברה חוזר אליכם ונותן לכם את ההצעה ובחלק אחר, תוכלו לקבל את ההצעה במייל.

כל מקרה, לא כדאי לוותר על השלב הזה, מכיוון שמרבית הסיכויים שתגלו כי קיימים הפרשים בין הצעת מחיר של חברה אחת לזו של אחרת.

לבחור את החברה בהתאם לסוג הביטוח

יש חברות ביטוח אשר נחשבות לבעלות שם ומוניטין בתחומים מסוימים בענף הביטוח – כמו חברה אשר נחשבת למובילה בתחום הביטוחים לחו"ל, חברה הנחשבת לבעלת שם ומוניטין בתחום ביטוחי הרכב וכיוצא בזה.

אם החלטתם לבצע את הביטוח דרך חברה ולא דרך סוכן, כדאי לנסות לאסוף קצת רקע ומידע לגבי החברות השונות הנחשבות כבעלות שם באותם תחומי הביטוח הרלוונטיים.

כמובן, שאם אתם מחפשים חברה אחת במטרה לרכוש ממנה מספר ביטוחים שונים, ההמלצה היא אף להתעמק יותר בניסיון, ברמה המקצועית ובשם והמוניטין שיש לאותה החברה – מה שיוכל להעניק לכם שקט נפשי לגבי ההחלטה.

רשת האינטרנט מספקת לנו מידע מקיף על כל נושא שנבחר (ובין היתר גם על נושא ביטוחים), היא מאפשרת לנו לבצע השוואות מחירים בהליך לחיצה על מספר כפתורים והיא כידוע, זמינה עבורנו בכל ימות השבוע, 24 שעות ביממה.

לכן, רגע לפני שאנחנו רוכשים ביטוח מכל סוג, חשוב ש"ננצל" את כל התועלות אשר טמונות ברשת, על מנת לקבל בסופו של תהליך את ההחלטה הנבונה והמשתלמת ביותר.

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות אחרונות באתר
מאמרים נוספים שאולי תאהבו